Kodeks for brug af min Facebookside

by Lars Løkke Rasmussen on Friday, September 3, 2010 at 8:13am ·

Velkommen til min facebookside, hvor jeg håber, der vil blive en livlig debat.

 

Jeg kan af gode grunde ikke svare på alle kommentarer og spørgsmål. Men jeg synes, det er vigtigt, at vores dialog kommer til at foregå i en god tone. Derfor har jeg udarbejdet følgende kodeks for deltagelse på min facebookside:

  • Kommentarer skal overholde lov om ophavsret.
  • Kommentarer må ikke indeholde reklame-elementer eller fungere som tags for at drive trafik til din egen side.
  • Kun faktiske personer (personprofiler) har adgang til at skrive på siden. Kommentarer fra falske profiler, grupper eller organisationer mv. vil blive slettet.
  • Spam og gentagelser af identiske kommentarer vil blive slettet.
  • Du er velkommen til, at poste links til fx artikler og YouTube-videoer. Men links skal altid følges af en kommentar, hvor du gør klart, hvorfor dit link er relevant. Opslag, der udelukkende indeholder links, regnes for spam.
  • Alle kommentarer skal i øvrigt overholde, hvad man kan kalde for almindelig god takt og tone. Det betyder bl.a., at indlæg ikke må være injurierende, diskriminerende eller krænkende.
  • Kommentarer i en tråd skal holde sig til trådens emne så debatten ikke forplumres. Vil du debattere andet end trådens emne så opslå din egen tråd.

    Jeg ser frem til en god og spændende dialog om stort og småt.

     

    ***

     

    Redaktionen kan slette indlæg, der ikke lever op til ovenstående kodeks.

    Oplever du at være blokeret, er det formentlig, fordi du ikke har overholdt kodeks. Hvis du opretter en ny profil, forbeholder redaktionen sig ret til at blokere denne øjeblikkeligt, hvis redaktionen tidligere har fundet det nødvendigt at blokere din profil fra siden.

     

    Dobbeltprofiler er ikke tilladt og anmeldes for overtrædelse af Facebooks regler for brugen af Facebook.

     

    Har du problemer med kodeks, spørgsmål til kodeks eller klager over eventuelle slettede indlæg eller blokering af din profil fra siden, så send en mail til vmedier@venstre.dk. Posteringer på siden vedrørende problemer af denne karakter fjernes. Siden er forbeholdt politisk indlæg og debat.

    · Comment · Share
      • Soren Kenner Hold da op. Lars Løkke på Facebook ... men det lader på hans 'kodeks' til at han ikke helt har opdaget hvordan social networks fungerer.
        September 3, 2010 at 9:31am · 2
      • Mikael Holst Helt enig!
        September 3, 2010 at 9:51am
      • Fritz Nielsen Jeg mener stadig at vores udensrigsminister er et problem...Hun kommer til at koste borgelige stemmer ude på fabrikkerne...jeg garanterer
        September 3, 2010 at 9:52am
      • Dan Aagaard Svenningsen MOn valget nærmer sig....selv venstre folk virker utilfredse?
        September 3, 2010 at 9:55am
      • Magnus Lund he he spøg og skemt vil jeg mene hvem tror i at i er dette er topstyring af et presset parti som ikke vil høre sandheden og sletter så alt som ikke passer jer er dette demokrati
        September 3, 2010 at 10:04am · 2
      • Hans Buur Fremragende Lars! Nogle tror, at fri debat er ensbetydende med brug af sprogets værste gloser og jo mere tilsvining man kan bidrage til des bedre - en mærkelig tendens!
        September 3, 2010 at 10:30am · 2
      • Lizzie Juhl helt enig, må vi få en god tone i debatterne !
        September 3, 2010 at 10:42am
      • Solveig Lykke Jørgensen Jeg er helt enig, det skal handle om politik, og ikke alt det andet personlige pjat.
        September 3, 2010 at 11:12am · 2
      • Torben Thillemann Jakobsen God ide.
        September 3, 2010 at 11:15am
      • Kasper Mejlhede Har du Mona Salin på din fan-liste? ;)
        September 3, 2010 at 11:44am · 1
      • Lennart Sjöberg
        Nu når der er ballade mellem Sverige og Danmark er der en del ting jeg kan oplyse til bedre forståelse af f.eks sagen om Sverigedemokraternes film der blev stoppet av TV4. I de danske kommentarer er man ikke klar over at TV4 er krydsejet me...d ejeren till de to TV1 og TV2, Bonniers og staten sidder altså i hinandens bestyrelser på een eller anden vis. Men 1:eren og 2:eren viser jo ikke reklamer. Derfor kan man ikke sige at det var en privat TV-selskab der stoppede filmen! Jeg er ven af orden, ikke en sur SD-tilhænger!See More
        September 3, 2010 at 12:04pm
      • Jørn Jensen Ja kan det snart ikke blive ringere, med din side. kritik fra bedes venligt men bestemt.
        September 3, 2010 at 12:11pm
      • Lone Andersen hvis jeg var statsminister gad jeg simpelthen ikke bruge tid på alle de latterlige kommentarer der kan læses her... jeg forstår godt det kodeks...
        September 3, 2010 at 12:31pm · 1
      • Sten Brincker Hvis man er på facebook, må det være god kodeks, at man også personligt svarer på gode og interessante indlæg. Dem der giver sig tid til at svare efter det udemærkede kodeks du opstiller, må også i en vis grad forvente et svar, hvadenenten det er udarbejdet af dig eller din redaktion. Kodeks gælder begge veje.
        Ellers er der ingen grund til at være på facebook.
        September 3, 2010 at 12:54pm · 1
      • Ulrik Lauridsen Mon ikke det er på tide at give kommunerne mulighed for at hæve skatten med bare ½ pct. uden at skulle afgive en pct-del til staten., så vil mange kommuner få budgettet lagt langt bedre for de kommende par år uden alle de lukninger af skoler m.m.
        September 3, 2010 at 1:03pm
      • Aske Færch Christensen Jeg håber da at Løkke selv står for denne facebook konto ellers er der nogen som burde henvises til at læse vilkårene igen, specielt de første to punkter i stykke 4. (Registration and Account Security). God tone eller ej skal man ikke bryde loven.
        September 3, 2010 at 1:12pm · 1
      • Suni Olsen Gaard Lad os nu få en ny Regering...
        September 3, 2010 at 2:34pm · 2
      • Anne Høeg Godt med kodeks! Hvis folk har et problem med at skulle opføre sig ordentligt og sagligt, er det rart at vide, at det nu er deres problem, og at vi andre kan slippe for at spilde tid på at læse deres tåbelige nonsens.
        By the way er der altså kæmpe forskel på saglig kritik og f.eks. personlige angreb, injurier eller lignende... (Til dem der snakker om censur og ytringsfrihed)
        September 3, 2010 at 3:35pm · 2
      • Thomas Graholy til Suni O.G. Enig! Lad os nu få en frisk ny VK regering med Liberal Alliance som mulig regeringspart eller som fast støtter!!!
        September 3, 2010 at 3:52pm · 2
      • Fru Fritzen
        synes, at det er en rigtig god ide, at opstille regler for brug af din væg, hr. Statsminister.

        Jeg har selv efterlyst at vi brugere af Facebook opstiller en "Emma Gads kodeks" for god opførsel på Facebook, fordi vi allesammen ind imellem ...får skrevet noget som ikke burde være skrevet … ganske simpelt fordi vi ikke få tænkt os om før vi taster "Tilføj kommentar".

        Og vi overvejer ikke hvad modtageren læser i den anden ende, og at det faktisk er mennesker som vi rammer med hårde ord, grimme tanker eller andet ondt.

        Godt tænkt, Lars Løkke Rasmussen.
        See More
        September 3, 2010 at 11:04pm · 2
      • Lone Qvist Tjerrild Ikke engang min 13 årige datter kunne finde på og skrive som der er blevet skrevet de sidste uger på denne side Yvonne. Utroligt voksne mennesker kan opføre sig sådan.
        Dejligt det hele er sat på plads nu :-)
        September 3, 2010 at 11:26pm · 2
      • Jørn Odderup ‎...øh, nå...ret kedeligt. Men ok..
        September 3, 2010 at 11:56pm
      • Hans Peter Hansen hvor blev den der ytringsfrihed af. lover siger både i skrift og tale ik..det kan godt være lidt svært ikke at komme med udtalelser. der ikke må indholde F..... men vi kan jo sitere biblen lidt så...
        September 4, 2010 at 12:35am · 1
      • Jørgen Weinreich Maltesen Jeg ærger mig over den slags "kodeks", da det forhindrer en fri og fordomsfuld debat, noget som bla. Venstre er forgangsmænd for at hylde. Desuden ser jeg det heller ikke muligt at komme med kritiske indlæg.
        Kort sagt Lars Løkke, der gælder de samme regler hos dig, som der gør alle andre steder.
        September 4, 2010 at 12:41am · 1
      • Mogens Brandt god ide Lars
        September 4, 2010 at 12:57am
      • Jørgen Poulsen
        Det er faktisk trist, at det blandt voksne(?) mennesker overhovedet skulle være nødvendigt at stille et kodeks op... Og til alle jer, der på forhånd nu konkluderer, at debatten bliver begrænset i sin saglighed - jeg håber virkelig ikke, at ...det skal være nødvendigt at bryde det opstillede kodeks for at kunne give udtryk for holdninger og meninger. Lad nu være med at antage, at kritiske indlæg pr. automatik bliver slettet, bare fordi man ikke er enig i det skrevne - ville i selv gøre det, hvis i var Moderator? Det lyder i mine ører mere som en kritik bare for at kritisere...!See More
        September 4, 2010 at 2:15am · 1
      • Jørgen Weinreich Maltesen ‎@Jørgen Poulsen: Anders Fogh, like or not, havde aldrig brug for at stille et sådan "kodex" op på noget tidspunkt - hvem siger det mest om?
        September 4, 2010 at 2:43am · 1
      • Anne Høeg ‎@Jørgen Poulsen: Helt enig! Godt skrevet!!!!
        September 4, 2010 at 2:55am
      • Morten Busk ‎@Jørgen Poulsen: Enig! Flot beskedbehandling!
        September 4, 2010 at 3:14am
      • Suni Olsen Gaard Thomas Graholy det var nu ikke VK Regering jeg mente og ej heller ikke Liberal Alliance men en helt ny med S.og SF og måske De Radikale det ville være lige så godt som den nuværende Regering og ihverdtfald ikke ringere.
        September 4, 2010 at 10:38am · 1
      • Thomas Graholy
        Kære Sunni O.G. 'lige så godt, ikke ringere????' med S og SF's tilsyneladende uhyre begrænset viden om de nationaløkonomiske mekanismer og endnu mindre ansvarlighed for Danmarks fremtidige indtægtskildre - nedarvet efter den hysterisk folke...kære Anker J. - hvordan i alverden har du forstillet dig at se en konstellation Søvndal-Thorning-Sohn, som parlamentarisk majoritet??? Og hvor meget indflydelse vil efter din mening de nærmest ligegyldege Radikale kunne udøve i det cirkus show? Har du nogen siden læst eller hørt et reelt svar fra Hr. Søvndal på spm. om, hvad DK skal leve af i de kommende 10-15 år??? 'Vi vil satse på velfærdsteknologi, grøn teknologi og lighedsprincippet' brøler det fra SF. Har nogen nogensinde spurgt Hr. Søvndal, om at definere begrebet 'velfærdsteknologi'??? Har du spurgt ham om, hvad 98,5% af Danmarks virksomheder, der ikke liiiige producerer grøn energi skal så stille op med sig selv, hvis alt går galt og vi ender i en blind vandring i den røde ørken??? Eller er disse blot ambivalente spørgsmål??? Tænk over det!!! ... og nej, det er ikke blot retorik!See More
        September 4, 2010 at 4:10pm
      • Ove Skou ‎@Thomas Graholy alt det der der skriver er blot postulater og retorik, ikke eneste reel begrundelse er der at finde.
        Dette er at ligne med en pose varm luft.
        Jeg forlader siden igen da den åbenbart befolkes af trofaste proselytter uden selvstændig tankegang.
        September 5, 2010 at 2:28am
      • Thomas Graholy
        Ove Skou, når dit eneste argumentsværktøj er det meget forudsigelige råben op om 'retorik', så er det svært at trænge igennem med kernen af diskussionen: nemlig en fornuftig forklaring på financieringen af eksplosionen af statsbudgettet hvi...s S-SF skulle få held med sig til at styre det efter valget. Men siden du er så overbevisende klar med din kritik af min skrivelse kan du måske lige så overbevisende svare på dette komplekse spørgsmål .....See More
        September 6, 2010 at 12:54am
      • Jørn Jensen Når en ikke kan tåle kritik, så laver en et kodex. Men hjælper det noget.
        September 6, 2010 at 11:20pm
      • Suni Olsen Gaard Hej igen kære Thomas Graholy. Lad os nu se hvad der sker det er næsten ikke til at blive klog på alt det her, fordi at det er både Økonomer,Vismænd,Ehvervsfolk, og hvad ved jeg som siger sin mening om alt det her, så jeg har ihverdtfald svært ved at sige hvad man skal tro på hvad er bedst for det her lille land Danmark og dens Økonomiske Krise.
        September 10, 2010 at 2:09am
      • Rosa Maria Nielsen men få et andet billede sat på... dette ligner Jens Otto Kragh, og det er vist ikke passende for en Venstre-TOP-politiker
        September 11, 2010 at 10:58am
      • Thomas Graholy
        til Suni Olsen Gaard: Enig med dig i at stille det afgørende spørgsmål: Hvad er bedst for vores lille land? Der er mindst lige så mange variationer af svar, som individer, ikke? Jeg har mest af alt lyst til at råbe op: VÅGN OP DANMARK!!!! L...ad os først tjene de penge, som vi ønsker at bruge og ikke omvendt! Vågn op Lars Løkke! Giv et bedre råderum til dem, der henter valutaen hjem til din næsten Orwell'sk overdimensionerede offentlige sektor. Ryst din berøringsangst af for diskussion af efterløn - som både dit eget bagland og flertallet af visionære borgere på begge sider fra midten for længst har erklæret kampen imod -af dig. Sæt for alvor ind for forbedring af vores konkurrenceevne, og proklamer ikke kun din vilje men gør noget ved det. Den skal Danmark leve 100% af og den skal alene financiere bl.a. det monster store men ikke særlig lønsomme offentlige sektor.See More
        September 30, 2010 at 2:55pm
      • Minna Jensen Det er fint.:) mange af kommentarerne herinde endte med at blive personlige angreb( endda om vedkommende havde stavet rigtigt )
        Det var ved at ligne en børnehave, der mindede om en beskidt valgkamp.-Flot Lars Løkke , med din debat med Helle Thorning. Du bevarede roen og lod Helle hidse sig op.
        October 11, 2010 at 9:39am
      • Jens Kjær Nielsen Hej ! Jeg kan tit undre mig over, at debatten omkring det at vi skal arbejde 12 min mere såfremt s/sf kommer til. Mangler det element, at det er medlemmerne som skal sige ja eller nej når det kommer til afstemning. Medmindre, at S/SF har til hensigt at fjerne noget ferie fra os. Er det noget jeg har misforstået. Lars Løkke, virker på mig absolut som den mest troværdige.... God kamp
        February 10, 2011 at 12:49am
      • Birgitte Pliniussen
        Jeg er nød til lige at gøre opmærksom på noget... noget der driver mig til vandvid. Især fordi man aldrig før har haft "brug" for at systemet skulle samle op, og man forventer derfor at man kan få råd og vejledning når det utænkelige sker. ...Efter et langt forløb frem og tilbage med sygdom og starten op på arbejde for at blive sygemeldt igen o.s.v. i snart 4,5 år...... så er der lige noget jeg vil fortælle. Jeg ved godt at staten har givet værktøjer til kommunerne til at de kan hjælpe folk i gang igen. Men jeg ved også at kommunerne skal spare så de stakkels ansatte, får løftet pegefingre, og må (forhåbentligt) ofte tage hjem fra arbejde med en dårlig smag i munden. Kommunerne SKAL jo ikke sørge for at bruge de værktøjer,de har KUN muligheden, hvilket svare til at sige til håndværkeren, at jeg har da en stiksav, men jeg ser gerne du bruger den her neglefil! Kort sagt - vi har været i et meget langt forløb, noget som kunne have været trænet væk i tide, er blevet til to store diskos, og operation. Ingen genoptræning, det har vi selv sørget for. Min mand har været ekstrem samarbejdsvillig, men han kan "desværre" stadig cykle lidt og løbe en kort tur... så man kigger skævt til ham og mener "at så kan han da også arbejde". Lægefaglige konsulenter modsiger 4 andre speciellæger.... og nu sidder man der hvor jeg skal forsørge hele familien. Det eneste han ville var at komme i arbjede, men noget han kunne! Jeg har så desværre påtaget mig en masse og er fra i går blevet sygemeldt med depression og angst.... netop pga al den uvidenhed og mistænkeliggørelse hele tiden. Det rammer min retfærdighedsfølelse... vi vil ikke snyde, men det kan ikke passe at det er som jeg høre....at man skal lade være med at barbere sig og tage gammelt tøj på, og være desideret ynkelig for at få hjælp? Vi har ikke noget at skjule, vi vil ikke snyde, ej heller med dårligt skuespil.... vi ville bare gerne rådgives og skubbes i en retning som vores lille familie kunne være tjent med. Det her er ikke i orden.... det er såre simpelt ikke menneskeligt. Kommunerne SKAL bruge de værktøjer, ellers er der slet ingen grund til at lave det!See More
        September 2, 2011 at 10:37am
      • Mona Bak Møller Godt Løkke, du er god til at bevarer roen, og lade Helle miste fatningen.. God valg kamp i morgen.
        September 14, 2011 at 8:48am · 2
      • Kaj Ove Sølgaard Pedersen kom nu lars vi støtter dig,og du har har gjort det godt,så vi håber du forsætter
        September 14, 2011 at 9:05am · 2
      • Ib Sejersen ENIG..........
        September 14, 2011 at 9:09am · 1
      • Kurban Rahim ENIG
        September 14, 2011 at 9:16am
      • Trine Larsen Lars:) hvad vil du gøre for at hjælpe smertepatienter der ikke kan passes ind på arbejdsmarkedet?
        September 14, 2011 at 10:16am
      • Tonni Hansen Nørgaard Spiller du Farmville Lars :))
        September 14, 2011 at 10:36pm