Photos
Videos
The world is your playground. No Rules. No Limits.
637
59
BIG BEN TOWER CLIMB - DUBAI VLOG
62
329
Dubai 😎 - Ramai orang ingat saya bertuah. Tapi sebenarnya, I’m just blessed by Allah. Sibukkan diri dengan mengabdikan diri kepada Allah, Allah akan uruskan dan mudahkan segalanya. Tapi jika kita lalai dan tidak lakukan apa yang sepatutnya kita buat, tujuan yang kita dicipta, iaitu untuk menghambakan diri kepada Allah, maka Allah pun akan jadikan kita sibuk dan lalai untuk mencari2 dunia yang sementara ini. Alhamdulillah. Baru lepas solat jumaat di Dubai. Harini khutbah jumaat korang pasal apa?
59
1
Posts

😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱
Lompat-lompat atas bangunan. Dekat hujung-hujung pulak tuuu. Seriau wehhh!

#SHARE
Like -> Abudi Alsagoff

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
67,991 Views
67K Views

Rindu snow. Korang pernah main snow? Kalau pernah, kat mana? Kalau belum, ada plan nak pergi mana?

Image may contain: 1 person, standing, sky, mountain, tree, outdoor and nature
Image may contain: 1 person, standing, sky, mountain, outdoor and nature
Image may contain: one or more people, people standing, sky, tree, mountain, outdoor, nature and water
Image may contain: one or more people, phone, sky, tree, outdoor and nature
Posts

😃👍🏻 Astro AWANI

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
30,450 Views
Astro AWANI

#AWANIbyte: "Jika mahu beraksi, hubungi mereka yang berkaitan dan dapatkan kebenaran," - Abudi Alsagoff, Atlet Profesional Red Bull Freerunning

5 freerun locations to look back at. #Parkour #Freerunning #GivesYouWings #GoPro

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
4,510 Views
4.5K Views

Snow what snow?

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
853 Views
853 Views

Happy 2018 to everyone! I hope you will have a great year ahead. 2017 have been quick asf and great for me 😁🎉🎊
Apa azam tahun baru korang? Komen kongsi dengan aku sikit.

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
857 Views
857 Views

Yasssss finally experiencing my first memorable snow! ❄️ ⛄️ as someone who grew up in Malaysia, I have never experienced snow, so am I doing it right? 🤣

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
2,477 Views
2.4K Views

Jingle bells all the wayyyyy!

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
2,141 Views
2.1K Views

Instagram edit of POV run in the sunken village out in the #Dubai desert!
@redbulluae #GivesYouWings
Shot on #GoPro

Tag your friends and they also have to run in the desert 😈

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
619 Views
619 Views

LEGEND

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
9,844,275 Views
9,844,275 Views
Innum Per Vaikkala

One of the Best Stunts in Cinema History 🔥🔥😍😍😍😍😍😍

Legend - Keaton 🔥🔥🙏🙏🙏🙏

Like - Innum Per Vaikkala

Bila orang tanya bila nak balik Malaysia...
Edit: ramai pulak butthurt aku buat lawak camni 😂🤣

Image may contain: 1 person, text

Hi I’m Abudi. But you can call me... anytime. 🤣 📸 @najib_zouein

Image may contain: 1 person, standing, sky and outdoor

Went to a sunken village in the desert! It is really interesting and exciting, but sad to see a whole village getting sunk by the sand. The whole village had to evacuate from their homes because sands were just filling up. But it was just a whole new playground for me to explore! Also got a POV video I will post soon!

Comment 💯 if you would like to see them!
Comment which photo do you like best?

...

Check out these photos that @najib_zouein took of me! 📸

#MyDubai @dubai #Dubai
@redbulluae #GivesYouWings @ Dubai, United Arab Emirates

See More

Leave an emoji comment!
https://instagram.com/p/Bcwkeyul5DJ/

2,081 Likes, 66 Comments - Abudi Alsagoff (@abudialsagoff) on Instagram: “Do something different today #EscapeTheRoutine @midowatches Tag someone who is scared of heights!…”
instagram

Ever get frustrated that your MacBook is not working properly? Me too. Just SMASH the f out of it! #AngerStrike #Dubai

WOULD YOU SMASH YOUR LAPTOP?

TAG A FRIEND AND THEY HAVE TO SMASH THEIR LAPTOP TOO!!

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
1,966 Views
1.9K Views

8/12/2017 SoleDXB

It looks like you may be having problems playing this video. If so, please try restarting your browser.
Close
Posted by Abudi Alsagoff
692 Views
692 Views

Up satu kali lagi

Image may contain: shoes and indoor
Abudi Alsagoff

Pada satu masa dulu…
Ada sorang lelaki tua ni, di zaman Nabi Musa AS. Dia sentiasa sibuk berzikir kepada Allah tetapi mcm terganggu sikit sebab setiap hari dia ...asyik fikir risau pasal rezeki dia. Hari2 memang rezeki dia ada sebuku roti je.

Then satu hari ni, Nabi Musa lalu tempat orang tua tu. Orang tua tu pun fikir ni lah peluang yang terbaik utk dia tanya Nabi Musa untuk tanya Allah SWT tentang rezeki dia.

Dia pun tegur dan beri salam kepada Sayyidina Musa A.S, dan dgn teragak2 dia tanya.

"Oh Nabi Musa, apabila tuan bercakap kepada Allah, bolehkah tuan memohon Allah meningkatkan Rizq saya (rezeki) .. Dari dulu sampai sekarang, saya dapat sebuku roti setiap hari. Saya berhajat untuk dapat lebih. Bolehkah saya dapat lebih daripada tu? Jika tuan bertanya kepada-Nya, sesungguhnya pasti Allah akan menjawab permintaan tuan dan memberikan saya lebih"

Nabi Musa pun setuju dan kemudian selepas bertanya, Nabi Musa mendapat jawapan bahawa rezeki yang telah ditetapkan dan ditakdirkan kepada org tua ni memang sebuku roti setiap hari sepanjang hayat dia.
Nabi Musa pun sampaikan kepada orang tua tu apa yang dia diberitahu.

Orang tua itu berasa sungguh gembira. Dia bertepuk tangan dengan gembira. Terkejut dengan tindak balas ini Sayyidina Musa A.S. bertanya kepadanya sebab kegembiraannya. Lelaki itu menjawab, "Jika dah ditakdirkan, maka saya tidak mempunyai apa-apa yang perlu dibimbangkan. Sekurang-kurangnya saya akan sentiasa menerima satu buku roti untuk sepanjang hidup saya!" dan dengan itu dia kembali untuk solat dan ibadat dia.

Setelah beberapa bulan berlalu, ketenangan lelaki itu meningkat dengan pengetahuan bahawa dia tidak perlu risau bimbang tentang rezekinya.

Ini membolehkan beliau memberi tumpuan lebih kepada ibadat dia terhadap Allah, yang menyebabkan dia mempunyai masa yang kurang tumpuan kepada makanan, dan juga kurang masa untuk makan.

Jadi, dari dia memakan satu buku roti sehari, dia hampir tidak berjaya makan separuh roti.

Baki roti tu kemudian diletakkan di satu sudut. Tidak lama kemudian, longgokan di sudut tu mula meningkat, sehingga ia menjadi satu timbunan besar.

Pada satu pagi, ada penggembala yang berjalan melalui kampung tersebut dan berhenti untuk bercakap dengan lelaki tua itu. Dia sedang mencari rumput kering untuk ternakan beliau tetapi tidak berjaya menjumpai apa2 makanan.

Orang tua itu berkata kepadanya: "apa kata kalau kamu bawak roti2 yang terletak dalam timbunan itu, lembutkan semuanya dengan air dan berilah makan kepada haiwan anda!" penggembala tu pun lakukan seperti apa yg dicadangkan orang tua tu dan haiwan ternakan dia pun makan semua roti tu sampai habis.

Untuk tanda berterima kasih kepada org tua tu, pengembala tu memberikan seekor kambing ternakan dan meneruskan perjalanan dia.

Masa berlalu setelah berbulan2 dan bertahun2, dan apabila Sayyidina Musa A.S. melalui lagi kawasan orang tua tu.

Dengan kagum beliau mendapati bahawa tempat orang tua itu tinggal, telah bertukar menjadi sebuah taman.

Ada pokok-pokok buah-buahan tumbuh berhampiran, dan haiwan2 ternakan meragut tidak jauh dari situ.
Terdapat sebuah ladang gandum, dan suasana kesejahteraan. Sayyidina Musa A.S. mendapat tahu bahawa semua ini adalah milik orang tua yang sama.

Nabi Musa pun menjadi hairan, kerana dia tahu apa yang ditulis dalam takdir orang tua itu - sebuku roti sehari - Sayyidina Musa A.S. pergi untuk mengetahui apa yang terjadi.

"Bagaimana ini boleh berlaku? Sebuku roti sehari adalah apa yang tertulis .. namun dia memiliki begitu banyak lagi .."

Jawapannya, sesuatu yang kita semua perlu mengambil iktibar:

Satu buku roti adalah Rizq (rezeki) yang telah ditulis untuk orang tua tu.

Pokok-pokok buah-buahan, binatang ternakan dan ladang tanaman adalah BARAKAH yang datang dari penerimaan apa yang telah tertulis untuk kehidupan dia.

Semua tu adalah ganjaran atas kepercayaan sempurna pada Allah SWT.

Barakah adalah hasil daripada peralihan dalam tumpuan dari apa yang dia mahu, kepada mensyukuri dan menikmati apa yang dia ada sehinggakan walaupun selepas makan seberapa banyak yang dia mahu, dia tetap mempunyai baki. Keperluannya telah menjadi sangat kecil.

Kelimpahan barakah ini diberikan dalam kehidupan orang tua itu disebabkan kemurahan hati dan kesediaan untuk berkongsi apa yang dia ada.

Jadi Rezeki memang ditakdirkan...

Tetapi ..

BARAKAH datang apabila kita bertaqwa kepada Allah SWT, apabila kita bermurah hati dengan apa yang kita ada, apabila kita bersyukur dan apabila kita meletakkan Ibadah & Zikir Allah SWT di atas segala-galanya.

Semoga Allah SWT menjadikan kita dalam kalangan hambaNya yang bersyukur, taat dan murah & besar hati. AMEEN.

Sila kongsi kisah ini untuk manfaat bersama.

P/S: EVARA sedang mencari sesiapa yg berminat utk tambah income sebagai dropshipper & agen. Wasap +6011‑3914 9886

See More