Artsociety has no reviews yet.

christies.com

RETROSPECTIVĂ
20.10.2010 – 28.11.2010
Expoziţia "Grupul celor Patru"
Curator: Ruxandra Garofeanu

...

Coexistând cu alte asociaţii precum Tinerimea artistică, Arta română, Grupul nostru, Contimporanul, Integral, Curentul artistic, Arta nouă, Grupul de artă modernă… cei patru artişti (Grupul celor patru), dintre care cel mai tânăr (35 de ani ), Oscar Han şi cel mai vârstnic (49 de ani) Şirato, Tonitza şi Dimitrescu având aceeaşi vârstă (40 de ani), marchează o traiectorie inconfundabilă, fără de care istoria noastră ar fi fost puternic păgubită.

"Vă întrebaţi, probabil, de ce am ales, din noianul de asociaţii, această grupare, pentru a pune-o în pagină pe simezele Fundaţiei Centrul Cultural Artsociety. Pentru că avangarda (“Contimporanul”, “Integral”,…) a avut şi are aţintit interesul asupră-i, pentru că “Tinerimea artistică” a fost prezentată, nu demult, într-o formă succintă, la Cotroceni, pentru că “Arta Română” şi-a legat destinul mai ales de gravitatea evenimentelor iscate de primul război mondial, constituind un caz aparte, în fine, pentru că aproape toţi cei patru artişti ne acaparează atenţia şi în clipa de faţă. Secţia de artă a Muzeului Municipiului Bucureşti a încercat, în urmă cu câţiva ani, o asemenea ispită dar n-a avut fonduri pentru a o materializa. Nici nouă nu ne-a fost uşor să colaborăm cu atâtea muzee şi instituţii de cultură, 11 la număr, să învingem barajul financiar şi altele, neprevăzute, pentru a scoate la iveală o expoziţie şi un catalog, credem noi pe măsura celor patru." Ruxandra Garofeanu

See More
Image may contain: 3 people, indoor
Image may contain: indoor
Image may contain: indoor
Posts

RETROSPECTIVĂ
22 aprilie - 20 iunie 2010
Expoziția Centenar Țuculescu
Curatori: Ruxandra Garofeanu

...

"Era un autodidact dar care, spre deosebire de studenţii Academiilor, şi-a permis să-şi aleagă singur dascălii începând, de pildă, cu Piero della Francesca şi încheieind cu Van Gogh, Picasso, Braque, Matisse, Paul Klee. Dintre români i-au fost călăuze Andreescu, Luchian, Pallady, Pătraşcu…A fost un student continuu, până-n ultimele clipe ale vieţii, ştiind să citească în străfundul lucrărilor, analizându-le pentru a extrage învăţăminte. I s-a studiat, cu precădere după dispariţie, în 1962, întreaga creaţie, destul de bogată pentru un pictor dublat de un cercetător asiduu în domeniul biologiei, împărţită în etape de la faza simbolistă, post impresionistă, folclorică până la cea totemică. Între debutul expoziţional, întâmpinat cu aplauze din partea celui mai autorizat critic al vremii, George Oprescu şi până la expoziţia (1966 - 67) care l-a făcut cunoscut Europei şi Americii, arta lui Ţuculescu a cunoscut suişuri şi coborâşuri în ochii experţilor şi ai marelui public. Dincolo de toate, el era conştient de propria-i valoare, ştia că descoperise, aproape subconştient, cum îi plăcea să afirme, un filon puţin exploatat în profunzime de către reprezentanţii plasticii româneşti, valorificat de Brâncuşi, dar într-alt mod şi la alt nivel." (Ruxandra Garofeanu)

See More
Image may contain: text
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
18.03.2010 – 18.04.2010
Expoziţia: "Arta și medicina, o singură identitate"
Curator: Ruxandra Garofeanu

...

Expoziţia a cuprins opere de artă din colecţiile marilor personalităţi ale lumii medicale.

Colecțiilor doamnelor Ileana Bâldea, Irina-Sanda Cajal, Maria-Ileana Drăgușan și Irina Popescu Tismana și ale domnilor Adrian Aldea, Hortensiu Aldea, Gheorghe G. Călin, Alexandru Cărăuleanu, Ștefan Chicoș, Sorin Costina, Radu George, Radu Călin Georgescu, Puiu Stoiculescu, Corneliu-Ioan Tânjală, Ion și Olga Țintoiu li s-a datorat prezența în expoziție a unor lucrări importante, semnate de nume de prin rang ale picturii românești, precum Eustațiu Stoenescu, Camil Ressu, Iosif Iser, Nicolae Tonitza sau Marius Bunescu, Ion Țuculescu, Gheorghe Petrașcu, Rudolf Schweitzer-Cumpăna, Theodor Aman, Dumitru Ghiață sau Horia Bernea.

© Horia Bernea | "Autoportret - Prapor - Hrana (Triptic)"

See More
Image may contain: one or more people
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
26.01.10 – 14.03.10
Expoziția Retrospectivă Viorel Mărginean
Curatori: Ruxandra Garofeanu, Dan Hăulică

...

Anul expozițional 2010 a debutat la ArtSociety cu retrospectiva Viorel Marginean, care a transformat galeria, timp de două luni, într-un punct de panoramă, din care s-au deschis privirii peisaje întinse și colțuri de natură, precum și perspectiva asupra unei opere articulate în mai bine de cinci decenii. Alături de cele două dimensiuni obișnuite ale picturii și profunzimea pe care aceasta o inspiră, arta lui iViorel Mărginean a demonstrat că poate deschide și o a patra dimensiune, una temporală, dată de ragazul necesar privirii să acopere marile suprafețe pictate în detalii ca de miniatură.

See More
Image may contain: outdoor and text
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
27.10.09 – 10.01.10
"Mari repere ale artei româneşti. Pinacoteca Bucureşti în vizită la Galeria ArtSociety. Partea II: Aspecte ale tradiţionalismului în pictura românească modernă"

"A vorbi despre tradiţionalism, aşa cum a fost înţeles în perioada de după primul război mondial, prin intermediul a circa 75 de lucrări, ar fi un act meritoriu, care însă nu ne revine decât parţial. Cea de-a doua expoziţie consacrată Pinacotecii Municipiului, în spiritul sloganului <...Daţi un leu pentru Muzeu>, nu-şi permite să acopere cu mare acurateţe perioada 1920-30 şi, cu toate acestea am intitulat-o "Aspecte ale tradiţionalismului în pictura şi sculptura românească" deoarece ni s-a părut că se înscrie cel mai bine în această arie.
Interesul pentru peisajul citadin, instaurat cu prestanţa cuvenită în această perioadă, reabilitarea unor teme vetuste ca de pildă maternitatea, atenţia sporită acordată portretului sau nudului, creaţiei populare, re-evaluarea artei bizantine, sunt parţial ilustrate în selecţia propusă." Ruxandra Garofeanu, Preşedinte ArtSociety

© Constantin Mihalcea, "Odihna"

See More
Image may contain: 1 person, sitting
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
10.09.09 – 18.10.09
"Un sfert de veac fără Spiru Chintilă"

Peste 160 de desene, acuarele şi uleiuri au stat la baza alcătuirii acestei expoziţii, ce a ilustrat cu prisosinţă toate etapele parcurse de artist din 1945 și până-n 1983, anul ultimei retrospective. ...
"M-am considerat o bună cunoscătoare a creaţiei lui Chintilă şi iată că, abia de curând, am dat cu ochii de câteva lucrări cu totul surprinzătoare, ce defineau o cu totul altă traiectorie a picturilor sale dacă n-ar fi venit momentul crucial al anilor ’47. Tot cubismul, în formula sa estompată, îi dădea târcoale, iar exemplul dascălului Şirato, de la Academia liberă Guguianu, mare admirator al lui Cézanne, avea să fie decisiv". (Ruxandra Garofeanu, Preşedinte ArtSociety).

See More
No automatic alt text available.
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
23.06.09 – 02.08.09
"Bessarabia moia"

"Despre arta din Basarabia poţi să scrii cu patimă, cu cinism, sentimental sau lucid dar în nici un caz indiferent (...). Cu sprijinul precumpănitor al Mnam Chișinău, al Muzeului Naţional de Artă al României, al Muzeul Municipiului Bucureşti - Palatul Suțu, al Cabinetului de Stampe al Academia Română, al multor colecţionari, cărora le mulţumim, am reuşit să punem la cale o nouă întâlnire cu artiştii de peste Prut, care au ne...voie de sprijinul nostru aşa cum avem noi nevoie de existenţa lor. Un exemplu îl constituie prietenia dintre Ion Grigore Popovici (1907- 1946), nume însemnat al sculpturii româneşti şi Anatol Vulpe (1907-1946), pictor de o mare sensibilitate, unul român, căsătorit cu o rusoaică albă, posesoarea unei moşii la Reni, altul basarabean, stabilit în România, ambii morţi prematur, în anii tulburi de după război, când viaţa conta mai puţin decât scopurile, escamotate sub titlul de ideal. O expoziţie, un început de dialog, acolo unde totul părea definitiv întrerupt." Ruxandra Garofeanu, Preşedinte ArtSociety.

See More
No automatic alt text available.
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
24.04.09 – 07.06.09
Mari repere ale artei româneşti. Pinacoteca Bucureşti în vizită la Galeria ArtSociety. Partea I: Peisajul în pictura românească modernă

Proiectul şi-a propus revitalizarea unui patrimoniu de o mare bogăție, dar cu o soartă nedreaptă – Pinacoteca Municipiului București. În această primă "vizită" a Pinacotecii Municipale la galeria Art Society, în selecţia făcută de organizatori au fost prezentate aproximativ 100 de lucrări având ca temă peisa...jul. De la Sava Henţia la Nicolae Grigorescu şi Ion Andreescu, de la Gheorghe Petraşcu, Theodor Pallady, Nicolae Tonitza la Nicolae Dărăscu, Cecilia Cuţescu Storck, Ştefan Dimitrescu şi mulţi alţii. În expoziţie s-a regăsit o întreagă pleiadă de mari artişti care au construit imaginea istoriei picturii româneşti moderne.
Curatorii expoziției au fost: Ruxandra Garofeanu, Preşedinte ArtSociety și Ioana Cristea, șefa Secției de Artă din cadrul Muzeului Municipiului Bucureşti.

See More
Image may contain: plant and outdoor
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
17 februarie - 29 martie 2009
Saga Ilfoveanu” - Programul "Dinastii de artiști"

Ilfovenii sunt o dinastie aidoma acelora cu care ne-a obişnuit într-atât istoria artelor, iar “Saga Ilfoveanu” a cuprins picturi, sculpturi, desene şi fotografii aparținând lui Sorin Ilfoveanu, Ana Ruxandra Ilfoveanu, Adrian Alexandru Ilfoveanu şi Nicu Ilfoveanu. Curatoarea Ruxandra Garofeanu a reconstruit traseele artistice ale celor patru, transformând în realitate un gând mai puţin afişat în trecutul expoziţiilor de artă, dar mereu prezent, latent, în mentalul fiecăruia dintre noi.

Image may contain: indoor
Artsociety
Nonprofit Organization

RETROSPECTIVĂ
Prima expoziție organizată de Fundația Centrul Cultural ArtSociety: 17 decembrie 2008 - 6 februarie 2009
"Suflete-pereche." Ion Alin Gheorghiu - Ana Maria Smigelschi

Expoziția din seria „Suflete pereche”, inițiată și îngrijită de Ruxandra Garofeanu, președinte al Fundației, a propus prin punerea în oglindă a lucrărilor semnate de Anamaria Smigelschi şi Ion Alin Gheorghiu, „o incursiune programatică într-o lume de ambe sexe, cu prim-planuri temporare, alternând în funcție de gust, educație, instinct estetic, mode și unde individualitățile par a fi principala miză, dar unde putem de asemenea redescoperi mitul străvechi al androginului.”

Image may contain: indoor
Artsociety
Nonprofit Organization

Marți, 13 februarie, ora 19.30, va avea loc la Galeria Romană EXPOZIȚIA RETROSPECTIVĂ MIHAI HOREA “EQUINOX”.

Mihai Horea este cunoscut ca unul dintre cei mai importanți pictori abstracți români. Elev al lui Nicolae Dărăscu și Camil Ressu, îi descoperă apoi pe Mattis Teutsch și pe Alexandru Ciucurencu și devine marcat definitiv de lecția de culoare a acestuia din urmă, adevăratul său maestru.

Image may contain: text
Artsociety
Nonprofit Organization

O nouă bienală de artă începând cu mai 2019. De data aceasta la Oslo.

In a twist, the new biennial will consist exclusively of public art—a way to distinguish itself in the busy international cultural calendar.
news.artnet.com

Un eveniment inedit pentru public. O expoziţie ce reuneşte pentru prima dată la Alba Iulia cartoanele monumentale realizate de pictorul Octavian Smigelschi în perioada 1902-1903 pentru Catedrala Mitropolitană din Sibiu și Catedrala unită din Blaj, precum și creații laice ale artistului, alături de documente originale şi fotografii.

O parte din cartoanele monumentale realizate în 1902-1903 de către Octavian Smigelschi, creatorul stilului neobizantin românesc, destinate pictării Catedralei Mitropolitane din Sibiu şi a Catedralei Greco-Catolice din Blaj, precum şi o serie de lucrări laice, documente originale, fotografii p...
agerpres.ro

Revenirea spectaculoasă a piaţei internaţionale de artă după doi ani de regres.

Following a slump between 2014 and 2016, the auction market may be back on track, according to a new report on the three major houses.