Posts

Ada seorang yang membuka bisnes ZOO HAIWAN

Di pintu masuknya, dia menulis RM10.00/orang tapi tidak ada seorang pun yg masuk.....

Kerana beberapa lama tidak ada pengunjung, maka harga tiket pun ia turunkan menjadi RM7.00.. dan tetap tidak seorang pun yg mau masuk....

...

Disebabkan masih tidak ada juga pengunjung, akhirnya ia turunkan menjadi RM3.00 dan tetap tidak ada pengunjung yang mahu masuk!!

Akhirnya ditulislah pengumuman:
"MASUK PERCUMA"
Kemudian ramai org yang berebut2 masuk.

Ketika pengunjung di dalam telah penuh, si pemilik ini memutuskan utk membuka semua pintu kandang binatang buas..Singa..., Harimau..., Serigala..., Ular.... & pintu keluarnya sudah dikunci !

Di pintu KELUAR di tulis:
"Keluar Bayar RM100.00!!!"

Ramai orang berebut membayarnya...

Inilah ironi kehidupan.... Ketika ditawarkan untuk hidup sihat, banyak berpuasa, banyak minum air masak, banyak bersukan, makan makanan yg menyihatkan, jaga rehat dan tidur secukupnya.. tidak ramai orang yang mau mendengarnya..

Tapi kalau sudah masuk HOSPITAL, berapa pun mahalnya bil HOSPITAL, kita pasti akan berusaha membayarnya untuk kembali sembuh, sekalipun harus jual aset atau berhutang dan cari sumbangan.

Sihat lebih baik daripada sembuh..kerana sihat itu murah..

Begitu juga seperti bab sedekah.. masa hidup RM50-RM100 tu tersangat berat nak keluarkan..tapi bila dah berada di alam barzakh.. agaknya jika diberi kesempatan hidup semula, infak RM beribu2 pun dah tak kisah..

Khas utk renungan dan ingatan pada diri sendiri..

Nikmat paling besar adalah ..NIKMAT KESIHATAN
💜💜💜💜💜💎💎💙💙💙💙💙

*my before and after pictures. Tokyo Feb 2016 and Osaka Feb 2017*

See More
Image may contain: 2 people, people standing and outdoor

Seeing changes in me....my daughter decided to transform herself. First few days, I pack her balance diet to consume in her work place. Reaching early in office she exercise by just walking the office compound and walk stairs to make up for 30mins workout....doing more than what I recommended for only 10 mins of abdominal exercise. I admire her determination.

Coming back home, instead of taking the elevator I suggest her to walk up the stairs to her 7th floor apartment. Having to workout doesn't mean enrolling yourself in expensive fitness centres or putting proper sports attire to jog or walk. Suffice to fully utilise time you have on the go to sweat out.

Get your butt in motion people!

Image may contain: food
Photos
Posts

A long holiday....I'm in my home town with mom. She is diabetic, so she has no problem adapting to my diet. Nothing fancy actually....steam rice with steam fish and steam okra. Yumzzzzzz.....

OMG......I don't go for steam food all time. Grilled fish or chicken or even lamb still my favourite. Dieting is not about zipping your mouth depriving you of food, instead ....those under TR90 program MUST eat....5 times a day!

Enjoy your holiday fellas....
Gong Ci Fa Cai to fellow Malaysian chinese.

See More
Image may contain: food
Imagine this…..you have a fat wallet or a bank account with healthy zeros. Some prefer to buy gold….20k worth of necklace, 30k worth of bracelet (more expensive piece of jewelry because…
tr-90.health.blog

WHY WE GET FAT

Recent research demonstrate that diet, lifestyle and environmental factors can cause GENE EXPRESSION to fall out of sync. And when the expression of certain genes is out of sync, the body becomes less efficient at regulating weight.

Now new science reveals that changes in body weight and shape are likely linked to gene expression.....and so is the key to tipping the scales back into your favour.

...

It does not take 2 days to put on weight. It can be weeks or months or maybe years! Therefore do not expect to trim down and get in shape within a week or two!

AgeLoc TR90 is a powerful, comprehensive program designed to transform your life in 90 days. This innovative product, combined with simple eating habit and active lifestyle will put you back on track with
*POSITVE MOOD
*WILL POWER
*SUPPORTS METABOLICALLY ACTIVE LEAN MUSCLES
*HEALTHY METABOLISM

In TR90 dictionary, the number on the scale and the BMI reading does not represent body fat and body shape; instead our program with TR90 is meant to
*LOWER BODY FAT AND VISCERAL FAT
*INCREASE SKELETAL MUSCLES

With more percentage of skeletal muscles, resting metabolic rate will automatically goes up. This explains why body transformation with TR90 will be able to sustain healthy weight for a long time with no yo-yo effect. The 90 days program itself is a training period to change eating habit and adopt active lifestyle.

Watch Ageloc on Discovery channel here https://youtu.be/JJP95biFzKU

Get more info in my blog https://tr-90.health.blog/

Call or whatsapp for free consultation at 012-3906453

See More
Nuskin Anti aging science starts from 10:35mins onwards. Want to look and feel younger even when you aged? Nuskin AgeLoc is the answer to reverse the effect ...

KENAPA TRADITIONAL DIET GAGAL?

Saya akan cuba ringkaskan sebab2 kenapa diet traditional gagal. (diet traditional ialah diet yang mengurangkan pengambilan makanan)

*bila kurang makan, metabolisma badan menurun. Keupayaan badan membakar kalori sangat lemah.

...

*tanpa senaman, otot2 tidak dibina, malah akan berkurang kerana bila badan dalam keadaan kelaparan, sel2 otot akan dibakar untuk bekalan tenaga pada badan

*bila tempuh diet berakhir, kita kembali kepada diet asal yang menyebabkan berat badan bertambah dalam berganda kerana keadaan metabolisma yang lemah.

*lepas tu kita start diet semula

Dah boleh agak apa berlaku? Hehe......tengok gambar jer lah

See More
Image may contain: 3 people, people smiling, text

Hai semua! Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan selamat SELAMAT TAHUN BARU!
Dan tahun baru biasanya datang dengan senarai azam yang panjang kan? Azam yang paling popular biasanya ialah MENGURANGKAN BERAT BADAN !!! Bunyi macam biasa jer kan?? Hehe ..... Saya tidak terkecuali sebenarnya. Dah pun cuba hampir semua usha nak kecikkan saiz ...... dari pengambilan teh/kopi pelangsingan,diet intermittent kepada diet paleo, Atkin diet, pusat pelangsingan badan, puasa, bersen...am ......
Kurus tak? Kurus la sikit tapi lemak badan saya merangkak kembali selepas saya mengambil cuti dari diet / menjalankan rawatan kelangsingan tubuh badan / senaman. Terdapat satu istilah untuk ini ---> kesan yo-yo! Mengapa ini berlaku? Saya akan cuba untuk memudahkan penerangan ....
Apabila kita semakin berumor, metabolisma kita menurun hanya kerana kita mempunyai otot yang semakin kurang. Berdiet dan mengambil produk pelangsingan terutama yang menyebabkan anda kerap ke bilik air menyebabkan badan anda kehilangan air dan juga otot. Nafsu makan yang tidak dapat dikawal juga adalah satu lagi punca yang menyumbang kepada kegagalan dalam usaha kita untuk menurunkan berat badan (saya lebih suka menggunakan istilah "kehilangan lemak").
Dalam pencarian cara pengurusan berat badan yang berkesan, saya diperkenalkan TR90 oleh seorang kawan. Ia merupakan program pengurusan berat badan 90 hari yang mengaplikasikan GENE EXPRESSION SCIENCE. Program inovatif yang komprehensif ini direka untuk membina tubuh badan yang sihat. Bukan itu saja, TR90 membawa kepada transformasi badan tanpa lemak yang sihat. Membantu menyokong dan mengekalkan otot tanpa lemak. Membantu anda meningkatkan metabolisma yang sihat. Menggalakkan penurunan berat badan yang sihat dalam jangka masa yang berterusan. Badan lebih ramping, kelihatan lebih muda. Juga membantu meningkatkan mood anda serta mengurangkan nafsu makan. Program ini digabungkan pelan pemakanan yang direka khas untuk mengekalkan otot tanpa lemak dan meningkatkan metabolisma yang sihat.
Banyak yang saya terangkan dalam blog
https://tr-90.health.blog/
Sekiranya anda berminat menurunkan berat badan secara sihat dan ingin kekal sihat dengan berat badan unggul hubungi saya melalui panggilan/sms/whatsapp ke 012-3906453

See More
Image may contain: text

Hi there! Not too late for me to wish you all HAPPY NEW YEAR!
And new year normally comes with a list of resolutions. The most popular resolution normally would be LOSING WEIGHT!!! Sounds familiar?? Hehe.....I'm no exception actually. Tried almost everything......from slimming tea/coffee to intermittent diet to paleo diet, atkin diet, slimming centers, fasting, exercising......
Results? My body fat keep crawling back after I took a break from dieting/exercising/slimming treat...ment. There is a term for this ---> yo-yo effect! Why does this happened? I'll try to simplify the explanation....
As we age, our metabolism slows down simply because we have less and less muscles. Dieting and taking slimming product especially those causing you to purge which results in your body to lose water and also muscles. Craving is another culprit that contributed to failure in our attempt to lose weight (I prefer to use the term "lose fat").
In my battle of the bulge, I stumble upon TR90 - a 90 days supplement program in weight management. TR90 uses innovative GENE EXPRESSION science which being very powerful, comprehensive program, designed to create a healthy, lean body transformation. Helps support and maintain lean muscle. Helps you increase healthy metabolism. Promotes healthy weight loss for a healthier,
leaner, younger looking body. Helps improve your mood, reduce your cravings, reclaim your willpower, and transform your body. Incorporates an eating plan designed to maintain lean muscle and increase healthy metabolism.
Visit my blog https://tr-90.health.blog/ for more information.
If you are serious and keen to lose weight the healthy way please call/sms/whatsapp me at 012-3906 453
A free consultation and an overall evaluation on your body composition is what you need!

See More
Image may contain: 2 people, people smiling, closeup
Image may contain: 4 people, people smiling, people standing and text