Reviews
4.1
96 Reviews
Tell people what you think
Adam Oscar
· September 23, 2017
Theres a lot of things that should be fix, one of them is "students attitude''
Nur Maizatul Balqis
· January 31, 2015
KRU Academy is awesome!!!! Abg2 and akak2 fasilitator mmg Terbaik!!!!! We were really having fun during the orientation!~~ Thank You KRU Academy!!! now, i am one of the KRU Academy's Junior 2015!!! Ye...ayyh!!~~ rindu minggu orientasi See More
Hariz Zachary
· January 13, 2016
I'm A Student Of KRU Academy I love the Place.Its A new experience & I love meeting new people
Tadika Abs Mustaqim
· January 18, 2015
I just love it for the intelligence they put in this industry.
Editting Kim Woo Bin
· February 19, 2015
nice as interesting painting..........arttractive collage...
Salahuddin Ibrahim
· December 19, 2017
Saya sokong KRU Academy utk mempertingkatkan lagi disiplin. Alangkah bagusnya ilmu diiringi adab.
Harris Kurniawan
· February 7, 2018
Tah apa2.. budak dah habis study, tiba2 ada exam lagi tahun depan. Masa present untuk final. Taknak buat exam terus pulak. Lepas tu selang 2-3 bulan lagi. Ada exam lagi. Tah apa2 lah. Tak fikir ke ad ...student duduk jauh. Dah kerja. Belum sempat cnfirm pgg jawatan, dah kena apply cuti. Semata2 jawab exam lah. Buat present lah. Cuba buat sekali terus. Lepas tu lepaskan student, biar diorang kerja, sampai convo. Senang. Fikir la sikit student2 jauh semua. Memang aku tak suka tempat macam ni. Suka buat kerja 2-3 kali. Kalau lah ada kenalan aku nak blajar kat sini, aku 100% tak sokong. Ikhlas cakap ni. See More
Maza Aiman
· April 9, 2018
Sye berminat
EL Linda
· October 10, 2017
Dgr2 dkt KRU Academy dh ada gangster kmpg dusun..nk dpt sijil Sarip Dol tk??
Ibu bapa anta ke sana utk belajar..bkn nk tunjuk lagak..klau rs diri tu hebat pergi la berjuang utk negara..bkn tunjuk laga...k dkt bdk2 junior.. See More
Shakir Shuaib
· March 30, 2017
Masa kecil nak jadi kru. Masa besar nak buat filem. Masa dewasa nak publish lagu bawah kru music. Tapi takdir izinkan belajar di #KRUAcademy .. Tahniah for me and #YayasanBankRakyat atas tajaan. Tak a...kan pernah lupakan peluang. I will fight for music.. See More
Pak Maun
· June 15, 2017
Aku dengar Kru academy ni bila duit laju je .
Ahmad Hanindra Basri
· February 8, 2015
Susah mo ckp.. dh mg kru dr 2 d knali.. tgl mo jmp jk blum lg u are the best
Roshaliza Abuhassan
· March 31, 2017
Alhamdulilah, syukur setakat ini sahajelah ankku bljar dikolej Kru ini..
Mgkin tiada rezeki utknya utk terus bljar di Academy ni...apepon ucapan terima ksh tidak terhingga pd semua yg terlibat dlm aca...demy ni utk mjadikn ank muridnya yg terbaik dr yg terbaik..hya doa yg mampu kami berikn pd semua warga kru academy...jasamu ttp kami kenang...Trima ksh wat sahabat2 ankku NUR BATRISYA BALQIS...Tq wat semua ye..maaf andai ada tersilap kata & bahasa..hingga jmpa lagi... See More
Fadzli Shah
· February 23, 2017
Semoga sukses selalu buat semua warga KRU Academy. Tahniah di atas penganjuran AKKA 2017.
Regersyamsul Rsb
· April 26, 2016
Selamat datang pelajar-pelajar baru Sesi April 2016! Semalam
26/4/2016 , baru bermulanya kursus DIPLOMA IN 3D ANIMATION,yang mana anak saya juga turut terlibat mengikutinya dibawah peruntukan biasisw...a YAYASAN RAJA MUDA SELANGOR. Industri kreatif animasi digital telah mendorong pertumbuhan ekonominya di Malaysia dalam kadar jumlah berbilion ringgit,dan sementara di peringkat pentas dunia pula ia telah mencecah hampir RM 2 trilion , dalam konteks segmen segmen yang mahu dikembangkan. Dijangka pertumbuhannya ditahun mendatang akan lebih kukuh dan sudah tentu pasaran kerja nya dapat diperkasa berlipat kali ganda lagi. See More
Khairul Nizam Ahmads
· November 20, 2014
Salam sekiranya production mencari seorang runner handy pm boleh hubungi saya ditalian 0189185327
Ali Omar
· December 24, 2014
Tebaik KRU Academy!!! Terus kan usaha moga2 industri seni negara kita terus maju dan makin dipandang di mata dunia.
Azim Bahh
· December 13, 2014
Salam...kepada sesiapa yang berminat untuk sewa kereta myvi auto boleh call/sms 01124311049...cuma rm90/day
Mia Fauzyaa
· October 6, 2016
Salam . Disini saya ingin memberitahu . Dan ingin membuat aduan , mengenai sir moe yang melayan pelajar2 kru academy terutama adek saya . Menggunakan perkataan cth bodoh sial bangsat . Itukah seorang ...pengajar . Tolong ambek tindakan , sebelom saya ambek tindakan . Dan saya mahu sir moe itu meminta maaf dekat pelajar2 kru academy dan juga adek saya . Sir moe itu juga , memarahi pelajar kru academy dgn tidak ade kesalahan . Tolong ambek tindakan . Kalau tk . Kes ni akan di bawah dalam kes . Kerana kurang ajar sir moe itu . See More
Photos
Videos
INTAKE DIPLOMA 3D ANIMATION
6
Kemasukan pelajar bagi Januari 2018 kini dibuka. Jom sertai program Diploma & Sijil Animasi 3D kami.Untuk maklumat lanjut, sila emel ke enquiries@kruacademy.edu.my atau hubungi 014-5110705.Cepat daftar kerana tempat terhad!
17
3
Kemasukan pelajar bagi Januari 2018 kini dibuka. Jom sertai program Diploma & Sijil Kesan Khas Visual kami.Untuk maklumat lanjut, sila emel ke enquiries@kruacademy.edu.my atau hubungi 014-5110705.Cepat daftar kerana tempat terhad!
14
2
Posts

Majlis perasmian ringkas oleh pengurusan KRU Academy yang diketuai oleh En Noor Hafeez,En Sheheide,En Mohamad Faizal & En Mohamad Farhan dimulai dengan persembahan silat oleh pelajar & seterusnya pemotongan riben bunting & belon secara simbolik pelancaran Open Day baru-baru ini.

Image may contain: 8 people, people standing
Image may contain: 13 people, people smiling, child, shoes and outdoor
Image may contain: one or more people, people standing, shoes and outdoor
Image may contain: 4 people, people standing and shoes

YAYASAN KRU DITUBUHKAN SEBAGAI PERSEDIAAN IR 4.0
Bukit Jalil, 19hb April 2018. Bagi memastikan belia dari keluarga berpendapatan rendah (kumpulan B40) tidak ketinggalan merebut peluang pendidikan, pekerjaan dan perniagaan sejajar dengan perkembangan Industrial Revolution 4.0, Yayasan KRU telah ditubuhkan sebagai salah satu entiti yang akan membantu golongan belia tersebut dari aspek pembiayaan pendidikan untuk melanjutkan pelajaran didalam program-program berteraskan kemahira...n berkaitan industri kreatif dan keusahawan digital di institusi-institusi latihan kemahiran awam dan swasta terpilih.
Menurut Dato’ Norman Abdul Halim selaku Presiden Yayasan KRU “Walaupun program-program TVET semakin mendapat tempat dari golongan belia dan disokong oleh ibubapa, peruntukan bagi pembiayaan pendidikan yang disediakan oleh badan-badan kerajaan serta yayasan-yayasan yang sedia ada adalah amat terhad. Tambahan pula tidak banyak yayasan di Malaysia yang menyediakan pembiayaan bagi program-program TVET dan memberi tumpuan kepada program-program berteraskan akademik semata- mata. Dengan itu, penubuhan Yayasan KRU adalah amat perlu sekaligus mengadakan kerjasama dengan pihak kerajaan dan swasta untuk membela nasib golongan belia yang berbakat dan komited membina masa depan mereka dan membantu keluarga mereka keluar dari kelompok masyarakat B40.”
Yayasan KRU telah menyenaraikan beberapa program sepanjang 2018 untuk mengumpul dana dan diantaranya termasuklah sebahagian dari kutipan penjualan tiket “Konsert Gergasi KRU25” di Istana Budaya yang akan disalurkan ke Yayasan KRU. Terdapat banyak lagi aktiviti lain yang akan dijalankan dengan kerjasama pelbagai pihak dan Yayasan KRU akan mula menaja pelajar untuk menyertai program-program latihan kemahiran pilihan mereka mulai tahun depan.
Untuk maklumat lanjut tentang Yayasan KRU, sila emel ke
enquiries@yayasankru.org

See More
Image may contain: 1 person, standing
Image may contain: one or more people and indoor
Image may contain: one or more people, people sitting and shoes
Image may contain: 2 people
Posts