Photos
Videos
jawap ler PEkan oiii. Sidang Parlimen memanjangnya ponteng, makan gaji buta je elaun rakyat bayor, lepas tu joli satu dunia main golf sana sini.oiii, Pekan masuk parlimen ler oii ~tokku
146
18
kebanggaan umno Bacul Negara. PM paling dayus di seluruh dunia. dia buat dialog, madey datang dia lari, panggil polis takut berdepan. SALAH GUNA KUASA kaw kaw. dan yang ikut arahan jadi Barua Najib pun hantar lah orang-orangnya hahahhaha Teluq hang mana Najib? Rosmah dah sebat ke? hahahah ~tokku Video: Madey diarah turun oleh pak polisi. Hari tu Rafizi kena kat UIA kan? haaa, kan dah kena balik.
200
38
kah kah kah kah. hamik ubat hahahahahaha Najib letak jawatan ler. Muhyidin pun Madey tapau sekali tak layak, dapat pangkat misbehave salah laku hahahahahahaha macai totok penjilat Najib sila masuk gua hahahhaaNegara paling korup di dunia! tahniah umno BabiNegara ~tokku Minit 1:47 "pemilihan umno bukan betul sangat" hahahahahah smalah dengan pilihanraya kan hahahahah gerrymandering
885
116
Posts

Betapa bertuahnya orang2 negeri Perlis bila mendapat wakil rakyat dari kalangan ularmak. Ini adalah anugerah utk rakyat. Jangan sia siakan.

Image may contain: 1 person, text

Terkini dari Pagoh JB..

Ribuan hadir ke ceramah Pakatan Harapan di Pagoh bagi mendengar ceramah pemimpin tertinggi pembangkang.Dijangka Pengerusi Parti Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad akan mengumumkan calon-calon Bersatu yang akan bertanding di Johor pada PRU14 ini.

Image may contain: 4 people, crowd
Image may contain: one or more people, crowd and outdoor
Posts

“Kaum yang hendak mempertahankan kekuasaan kezaliman, selalu membesar-besarkan bahaya musuh dari luar, supaya rakyat lupa atau dipalingkan perhatian mereka dari kelemahan pemerintahnya.
Lalu dikatakan bahwa musuh yang besar itu ialah Kapitalis, Imperialis dan Kolonialis.

Sampai-sampai kalau rakyat tadi telah lapar, habis dihisap darahnya oleh pemerintahnya sendiri, dikatakan bahwa sebab-sebab kesengsaraan rakyat itu ialah kaum kapitalis dari luar”

...

~ Hamka, Tafsir Al Azhar, Jilid 1, halaman 177

See More

DR M PEMFITNAH ATAU ANWAR PELIWAT?

Soalan ini sekarang dimainkan oleh cybertrooper Parti yang mengatakan mereka pejuang Islam. Suatu masa depa kata jangan dibangkitkan fitnah yang sedang tidur. Dalam masa yang lain depa bukan saja bangkitkan fitnah yang sedang tidur, sebaliknya depa menari-nari dengan fitnah yang depa sendiri bangkitkan.

Bila depa diserang, depa kata depa difitnah kiri kanan depan belakang atas bawah tapi bla depa berseronok dengan fitnah, semuanya halal atas... nama depa pejuang parti berteraskan Islam.

Aku ada terbaca bahawa Anwar sendiri tidak pernah mendendami Tun M atas apa yang berlaku. Kalau pun Anwar tidak memaafkan atau melupakan, kebersamaan Anwar dan Tun M sekarang adalah untuk sesuatu yang lebih besar antara depa berdua. Nasib dan masa depan Malaysia lebih besar.

Adakah Tun M pemfitnah? Jika bukan, adakah Anwar peliwat?

Pergolakan, pertembungan antara Anwar dan Tun dimulakan episod liwat. Tun memecat Anwar atas alasan Anwar tidak baik antaranya kerana liwat. Anwar dipecat dan kemudiannya didakwa di Mahkamah. Adakah Anwar disabitkan bersalah kerana liwat ketika itu? Jawapannya tidak. Anwar dibebaskan oleh Mahkamah. Anwar dipenjara bukan kerana liwat! Itu fakta.

Sudah Mahkamah putuskan Anwar tidak meliwat, bermakna Tun M pemfitnah? Tidak semudah itu untuk meletakkan label pemfitnah. Ya kita boleh anggap ianya fitnah mengikut definisi kita sendiri tetapi mengikut undang-undang samada undang-undang sivil atau syariah, tidak begitu.

Setiap hari di mahkamah, pihak Pendakwaraya mendakwa tertuduh yang dituduh melakukan kesalahan jenayah samada jenayah kecil, sederhana atau berat. Daripada melanggar peraturan lalulintas sehinggalah rogol dan bunuh, ada saja perbicaraan setiap hari.

Ada tertuduh yang dituduh melalui perbicaraan akhirnya dilepaskan dan dibebaskan. Ada tertuduh yang disabitkan bersalah dan dihukum.

Jika tertuduh dilepaskan dan dibebaskan, adakah kita mengatakan pengadu memfitnah? Adakah pendakwaraya yang mendakwa juga terlibat memfitnah? Tidak. Itulah prosedur undang-undang.

Prosedur qazaf pernah diambil oleh Anwar tetapi tidak tahu apa hujungnya.

Adakah Anwar terbukti meliwat? Tidak! Adakah Tun M juga diputuskan memfitnah? Juga tidak.

Jangan terlalu seronok bermain dengan fitnah yang sudah tidor dan dibangkitkan sehingga kita sendiri ikut menjadi agen fitnah.

Di mulut berbuih-buih mengucapkan hadith bahawa "fitnah lebih dahsyat dari membunuh" tetapi mulut itu juga yg berbuih2 memfitnah dan menari-nari dengan fitnah.

Jika yang dikata difitnah sudah melupakan, apa faedahnya awak yang tidak terlibat mengungkit fitnah itu lagi?

Banyak kerusi dalam neraka nak isi ka?

Sekadar pandangan aku saja.

Zulhazmi Shariff.
Batu Caves
18/04/2018

See More

BN menang rakyat senang.
Ingat BN ingat kejayaan.

BN beri nikmat.

Image may contain: 1 person, smiling

Kita minum teh pun kena bayar cukai gst. Org luar meniaga buat untung berbilion dikecualikan dari cukai gst. Fikir sebelum undi. #share #sebarkan

No automatic alt text available.

Bukan Status Politik.

Semalam kecoh pasal isu ni. Syarikat dari China xpayah bayar cukai Gst. Syarikat yg buat bisnes berbilion dikecualikan dari cukai. Rakyat sendiri kena bayar cukai gst. Sebenarnya kerajaan ni diundi dan dipilih utk duduk di peringkat atas oleh rakyat sendiri utk melindungi rakyat. Tapi kenapa kerajaan melindungi pihak luar pula? Jom fikir sebelum membuang undi. #share #sebarkan

Image may contain: 1 person, text

Nak tahu? 5 perkara tidak boleh diubah di Malaysia.
#share #kitamestimenang

Want to know? 5 things can't be changed in Malaysia. #share #kitamestimenang
Translated
No automatic alt text available.
No automatic alt text available.
No automatic alt text available.

Ekonomi Kita Kukuh?

Rakyat berebut bantuan Brim.
Rakyat berebut duit yg ditabur.
Rakyat berebut bantuan coli. ...
Rakyat berebut Bantuan Kad Pemandu Teksi.
Rakyat berebut isi petrol.
Rakyat berebut bantuan cermin mata.

Kalau ekonomi kita kukuh, rakyat x berebut. Macam ni punya banyak bukti bergambar pun masih xnampak betapa rakyat ni sangat2 tenat ekonominya. Itu pun masih duk sokong lagi. Masih nak bersekongkol lagi. Itu pun masih nak pertikai lagi. Itu pun masih x nak tukar lagi.
Sudahlah. Cukuplah 60 tahun kita bagi cina Dap perintah negara kita. Marilah kita sama2 bersatu beri peluang kepada orang melayu islam dari UmnoBn perintah negara kita pula. Inilah masanya kita pilih Pm dari orang Melayu pula.

BN beri nikmat. Hidup Melayu.

See More
Image may contain: 3 people, people standing and text

This is how marginally BN won so many seats in GE13.
At least 23 seats below 2,500 votes. You only need to swing half of the marginal votes to capture these seats.

Labis MCA Chua Tee Yong for example. We only need to swing 177 of the 353 votes, and that seat will be won by Pakatan.

...

That is why, WE MUST GO BACK TO VOTE!

See More
No automatic alt text available.

Ini Hospital Pendang.

Hospital ini berkonsep kan alam semulajadi high tech. Hospital ini tidak boleh dilihat oleh oleh orang lain kecuali rakyat asal Pendang. Jadi bg penduduk Pendang jgn hairanlah nnt bila p melawat pesakit akn terserempak dgn kancil, tenuk, lipan dan juga babi, sbb semua itu di kekalkan utk memelihara alam semulajadi.

Image may contain: tree, outdoor and nature
Image may contain: tree, sky, outdoor and nature

Dewa pelir sedang mombodohkan lebah2 n walaun2 bangsat dengan 30 juzuk quran sebagai umpan n cagaran.Antara testimoni yg diterima
"tu fiqah belum kulum lg tu,kalau fiqah kulum besar la dia"

Image may contain: 1 person, text

buat rumah penjagaan bini2 yg dicagar dlm baiah pun ok.

Image may contain: plant, tree, house and outdoor