Photos
Posts

Info Neraka...
Bersediakah Kita..?
1. Neraka jahanam itu mempunyai
7 tingkat.
2. Setiap tingkat mempunyai...
70,000 daerah.
3. Setiap daerah mempunyai
70,000 kampung.
4. Setiap kampung mempunyai
70,000 rumah.
5. Setiap rumah mempunyai
70,000 bilik.
6. Setiap bilik mempunyai 70,000
kotak.
7. Setiap kotak mempunyai 70,000
batang pokok zarqum.
8. Dibawah setiap pokok zarqum
mempunyai 70,000 ekor ular.
9. Didalam mulut setiap ular yang
panjang 70 hasta itu
mengandungi lautan racun yang
hitam pekat.
10. Juga dibawah setiap pokok
zarqum mempunyai 70,000 rantai.
11. Setiap rantai DISERET oleh
70,000 MALAIKAT.
- Al-Quran surah Al-Baqarah ayat
159.
''Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah
kami turunkan dari keterangan-
keterangan dan petunjuk hidayat,
sesudah kami menerangkannya
kepada manusia didalam Kitab
Suci, mereka itu dilaknat oleh
Allah dan dilaknat oleh sekalian
makhluk''.
# Sebarlah kerana Allah
Rugilah klu tidak SHARE sebab ianya 1 peluang dakwah yang MUDAH kenali Islam kita.

See More

jom pakat rmai2 like page nie...

Community
K'lapa Jelly
158 Likes

:~ Ini adalah sedikit kisah untuk renungan manusia sebangsa dengan kita.

Kisah 1: Seorang cina kaya beli 10 bungkus nasi untuk seekor kucingnya setiap hari.Apa ada dalam fikiran kita? Sayang kucing? Kucing makan banyak?

Jawapan cina, "Saya beli banyak sebab kawan saya baru buka kedai makan. Bagi duit mesti tak mau. Jadi, ini saja cara saya untuk membantu dia."

...

Kisah 2: Seorang melayu pergi membeli kedai cina yang buruk, hanya untuk melihat anak tuan kedai yg cantik. Satu hari gadis itu tiada, rupanya sudah pergi sambung pengajian di England . Apa ada dalam fikiran kita? Kedai buruk tapi duit banyak? Bergadai tanah atau meminjam dari orang ?

Jawapan cina , "Saya dari keluarga Lim, bila anak saya nak pergi belajar, semua Lim yang kaya akan bantu Lim yang miskin. Tak perlu bayar balik, bila Lim miskin sudah jadi kaya, Lim kaya yang baru itu akan bantu Lim miskin yang lain pula."

Kisah 3: Pihak masjid mahu mengubahsuai masjid, bajet hanya 20 ribu. Dicari kontraktor melayu . Apa dalam fikiran kontraktor melayu? Sebut harga hanya 20 ribu katanya . Pihak masjid mencuba pula dengan kontraktor cina. Terkejut nazir dan imam kerana sebut harganya hanya 12 ribu.

Jawapan cina," Tempat ini kan dibuat untuk orang sembahyang, tak boleh la ambil mahal nanti tuhan marah."

Bangsa kita ni, Kalau ada kawan buka kedai, tak malu meminta diskaun? Saudara mara ingin sambung belajar tidak dibantu apa yang patut dan harus, malah dihina jika miskin. Membina masjid pun mahu mengaut untung lebih tak fikir pasal pahala yang menunggu?

Malangnya, kisah di atas adalah kisah benar dan biasa kita dengar. Tak percaya ? Mungkin anda masih perlu lebih teroka dunia kehidupan sekeliling kita...

See More

[PERHATIAN!]

Kalau dengar lagu It
Will Rain by Bruno Mars, jangan ikut
nyanyi sekali-kali ye,

...

soalnya ada
sebalik lirik yang bawa kita ke arah
murtad! Kalau boleh tak payah dengar
langsung, tak ada faedah sedikit pun.

Ini lirik nya :

There's no religion that could save me
(tiada agama yang boleh selamatkan
aku)

No matter how long my knees are on
the floor (tak kira wlu berapa lama
berlutut di lantai)

TIADA AGAMA?
Hati-hati! Allah murka nanti, sebab kita
terlena oleh lagu-lagu barat yang enak
didengar.Tapi xfham erti nye..Tolong
sebarkan jika kamu sayang Allah SWT

Ada 2 pilihan untuk anda.
1. Biarkan didalam moment anda tanpa
bermanfaat untuk org lain.
2. Anda sebarkan pada semua kenalan
anda.

Rasulullah bersabda:
"Barang siapa yang menyampaikan 1
(satu) ilmu saja dan ada orang yg
mengamalkan, maka walaupun yang
menyampaikan sudah tiada (meninggal
dunia), dia akan tetap memperoleh
pahala...

c/p

See More

pernah sorang lelaki...mengejar seorang pencuri besi buruk..dan akhirnya.....pencuri besi buruk tu ditangkap dihadapan kedai besi buruk..sedang menimbang hasil curian ....mengira bersama tokey cina........apabila ditangkap......tuan milik barang2 yang dicuri tu memgang baju si pencuri.......seperti nak belasah......didapati pencuri tersebut seorang melayu(timbul dihatinya perasaan kasih dan belas....memandang dirinya melayu.....anak bangsanya......penagih dadah......owh...ban...gsa ku....kau jadi hina dibumi mu sendiri)....akhirnya ditanya...."apa agamamu"......"ISLAM" jawab pencuri....."adakah benar kau islam??"......"kau boleh mengucap??"........"yaa....aku boleh mengucap......lantas dia mengucap"...."sekiranya di akhirat Allah melepaskan mu disebabkan oleh syahadah ini....kenapa tidak aku melepaskan mu (memaafkan) ?....pergilah mung.....semoga Allah ampunkan segala dosa2 mu...dan juga dosa2 aku"

lalu barang yang dicuri tu ditinggalkan......pencuri bebas.........datanglah tokey cina...."adakah ini yang islam ajarkan??"....."membebaskan pencuri??"

jawab tuan barang "islam x mengajar membebaskan pencuri....tetapi...islam menganjurkan memaafkan.......walaupun dia mencuri...kita tak redha dengan perbuatan mencurinya....tapi sesama manusia...islam suruh maaf memaafi"

tokey cina"owhhh..indahnya islam...ajarkan aku juga mengucap 2 kalimah syahadah...supaya aku juga terlepas dari api neraka apabila mati nanti!"

See More

: Untuk RENUNGAN DIRI & BERSAMA~😏

💡PERASAN TAK?...Duit RM50 kelihatan begitu besar bila dibawa ke kotak derma masjid, tapi begitu kecil bila dibawa ke StarHill, MegaMall dan seangkatan dengannya...

💡PERASAN TAK?...30 minit terasa begitu lama untuk berzikir, tetapi begitu pendek untuk menonton drama2 di televisyen......
...
💡PERASAN TAK?...Betapa lamanya 2 jam berada di masjid, tetapi betapa cepatnya 2 jam ketika menonton wayang di panggung...

💡PERASAN TAK?...Susah sungguh merangkai kata untuk dipanjatkan doa ketika solat, tapi betapa mudahnya cari bahan bersembang bila bertemu kawan-kawan...

💡PERASAN TAK?...Betapa seronoknya mendengar seruan dan teriakan yang berpanjangan waktu perlawanan bola sepak, tapi betapa bosannya bila imam solat terawih bulan Ramadhan lama dan panjang...

💡PERASAN TAK?...Susah sangat baca Al-Quran 1 juzuk saja, tapi majalah hiburan dan novel best seller 100 halaman pun habis ditelaah...

💡PERASAN TAK?...Orang berebut depan untuk menonton bola dan konsert, tapi berebut saf paling belakang bila solat Jumaat supaya boleh cepat keluar....

💐 Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
1. Waktu 🕐
2. Kata-kata ..
3. Kesempatan

💐 Ada 3 Hal yg dapat menghancurkan hidup seseorg :
1. Kemarahan 😡
2. Keangkuhan ..
3. Dendam 🔥

💐 Ada 3 Hal yg tidak boleh hilang :
1. Harapan ..
2. Keikhlasan 💓
3. Kejujuran 💗

💐 Ada 3 Hal yg paling berharga :
1. Kasih Sayang ..
2. Cinta 💘
3. Kebaikan

💐 Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak pernah pasti :
1. Kekayaan ..
2. Kejayaan 🎓
3. Mimpi 💤

💐 Ada 3 Hal yg membentuk watak seseorg :
1. Komitmen,,,
2. Ketulusan,,,
3. Kerja keras,,,

💐 Ada 3 Hal yg membuat kita sukses :
1. Tekad,,,
2. Kemahuan,,,
3. Fokus,,,

💐 Ada 3 Hal yg tidak pernah kita tahu :
1. Rezeki 💰
2. Umur 👶👴
3. Jodoh 💑

TAPI, ada 3 Hal dalam hidup yg PASTI :
1. Tua 👵
2. Sakit 🏥
3. Kematian. ? ..

🙏Ya اللّه , insan yg membaca ini adalah insan yg soleh n solehah, kuat, sabar, pengasih & penyayang - maka sayangilah dia serta kasihilah dia, bantulah dia meningkatkan taraf kehidupannya, murahkan rezekinya, sihatkan tubuh badannya, jika dia melangkah, selamatkanlah dia, permudahkan & lancarkan segala pekerjaan dan urusannya.. Aaamiiin... ..%

Kirimlah kpd insan2 yg kamu ingati...😊👍
SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN AL MUBARAK😃😃

See More

:~ WAJIB BACA : " DETIK2 TERAKHIR SEORANG PRESIDEN MESIR YANG HAFIZ AL-QURAN, DR. MURSI SEBELUM DITAHAN "

" ASTAGHFIRULLAH, Astaghfirullah, Astaghfirullah, ALLAHUAKBAR’ mulutnya tidak pernah lekang dari terus berzikir memohon pertolongan Yang Maha Esa.

“Ini adalah ujian ALLAH buatku, DIA maha mengetahui dan DIA tahu aku mampu menanggung dugaan ini,” bisiknya di dalam hati.

...Continue Reading

<<< :~Laporan ini diterjemahkan oleh Al-Fadhil Ustaz Nazmi Abdul Karim:

1. Dr.Muhammad Morsi,walaupun beliau ialah seorang Presiden,beliau hanya berada di Istana Presiden untuk kerja-kerja pengurusan negara dari 8.00 pagi hingga 10.00 malam. selepas itu,Beliau akan balik ke rumah sewa beliau untuk berehat. dan rumah sewa itu b sewanya sendiri oleh beliau. Tedapat 10 orang wakil dari Ikhwanul Muslimin yang membantu beliau setiap hari dalam pengurusan negara dan mereka ini tida...k meminta walau satu b gaji.

2. Beliau menghafal Al-Quran secara keseluruhannya.

3. Beliau ialah seorang jurutera (metallurgy engineering) salah satu bidang dari bidang pembuatan (manufactruing engineering).

4. Beliau,Isteri beliau, 5 anak mereka, dan 3 cucu mereka, semuanya adalah Hafiz/Hafizah Quran.

5. Salah seorang anak beliau,berkhidmat sebagai doktor di Arab Saudi. Kerajaan Saudi telah memanggil beliau dan meminta beliau untuk berhenti sebagai doktor kerana beliau ialah anak seorang presiden mesir dan negara yang besar. Jawapan anak beliau ialah: "Bapaku ialah Presiden Mesir,dan itu b dan amanahnya.aku hanya anak kepada seorang bapa dan aku akan berkhidmat sebagaimana orang awam yang lain dalam mencari rezeki."

6. Waktu solat jumaat, Dr.Muhammad Morsi datang awal satu jam dari solat jumaat dan beliau berada di saf paling depan sekali dan membaca Surah Al-Kahfi.dan tidak ada sebarang pengawal atau protokol untuk membezakan beliau dengan rakyat.

7.Apabila beliau melakukan kerja-kerja lawatan,perjumpaan dan urusan negara,Beliau menggunakan kereta beliau sendiri untuk ke sana.

8. Beliau ke-mana-mana tidak mempunyai sebarang protokal ataupun pengawal peribadi untuk melindungi beliau.

Semoga Allah S.W.T memelihara dan merahmati serta memudahkan urusan Dr.Muhammad Morsi dalam urusan pemerintahan negara Mesir dan menjaga kebajikan rakyat dan umum islam secara kesulurhannya.dan kita berdoa juga semoga Allah S.W.T membangkitkan pemimpin-pemimpin seperti ini di negara-negara islam yang lain juga,insyaAllah....

C/P

See More

: Subhanallah..Allahuakbar..

Assalamualaikum semua, sebenarnya mungkin ramai dah tahu tentang kisah ni, kisah dah agak lama, tapi ada baiknya kalau kita baca kembali untuk buat renungan bersama…Ramai yang tak tahu kisah benar bagaimana halangan dan susah payah meroboh s.
myheppi.com
Image may contain: one or more people and people standing
Kedai Indahnya Berpurdah

[ MESTI BACA BUAT ANAK ]

Sekadar kongsi cerita.

Pagi tadi:...
Pergi ke bank, bayar hutang kat cash deposit atm. Di belakang, ada seorg pakcik berdiri.

Nak, boleh tolong saya?
Ya, boleh pakcik.
Tolong saya masukkan duit sbb selalunya ada pegawai yg tolong.
Hari ini cuti public cik..

Duit utk anak pakcik ya?
Ya.dia belajar di selangor - uia.

Duit dmasukkan utk anak pertama.
Berjaya.
Jumlah yg sama tapi kali ini ada rm10 5keping, rm50, rm100. Semua duit masuk dlm mesin tapi yg rm100 keluar semula. 2kali.

Pakcik ada duit lain?

Tak ada nak.

Sempat mata ini menjeling ke dlm porch pakcik itu(maafkan saya). Tinggal rm7 sahaja.

Hati mula tersentuh.

Cuba lagi masukkan.
Moga dpermudahkan.
Alhamdulillah berjaya.
Jelas rasa lega tlihat di riak wajahnya.

Berlalu tapi perlahan..

Ingin kutahu dia naik apa..

Motor.
Dlm hujan renyai.
Terlihat wajah kepayahan.
Mengalir air mata.
Semoga pengorbanan seorang ayah itu dberi ganjaran syurga.
Belajarlah sungguh2 wahai anak2 kpd pakcik itu.

RM400 utk 2org anak.
Sikit utk dirinya memadai..

Moga ALLAH memberkati pakcik itu.
Moga ALLAH luaskan rezeki semua ayah di luar sana.
Moga ALLAH kurniakan kesihatan yg baik utk ABAH yg selalu saya sanjungi..

Kepada semua pelajar:
Belajarlah sungguh-sungguh utk membalas jasa ibubapa kita..

Alhamdulillah , sape sayang ayahnya sila LIKE ....

Sumber : Aku Bangga Menganut Agama Islam

See More

: PENTING ! Wanita Wajib Baca..Satu Kisah Menarik Untuk Kita Renungkan Bersama..

Kira-Kira masa yang lalu, seorang hamba Allah (si A), telah pun kembali ke rahmatullah secara mengejut (kerana sakit jantung).

Allahyarham adalah merupakan seorang yang amat dihormati dan disegani di kampung beliau. Semasa jenazah Allahyarham diletakkan di ruang tamu rumahnya sementara menunggu untuk diuruskan oleh saudara mara dan sahabat handai, isteri Allahyarham tidak berhenti-henti meratapi ...

Continue Reading

"Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?"

"Oh.... itu Kaabah atau nama lainnya Baitullah"

"Baitullah tu apa?" ...

...

"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah"

"Allah ada dalam tu?"

"Tak....."

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"

"Yang saya sembah bukannya bangunan tu.."

"Kamu sembah apa?"

"Saya sembah Allah swt"

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu?"

"Saya MENGHADAP sahaja ke arah Kaabah tetapi saya tak sembah Kaabah.."

"Bukankah kamu sujud ke arah Kaabah, maknanya kamu sembah Kaabah la.."

"Kamu pernah tgk perlawanan bola dalam TV?"

"Pernah...... selalu.."

"Kamu tengok tv ke tengok perlawanan bola?"

"Tengok perlawanan bola la.."

"Di mana?"

"Dalam tv la.."

"Cuba buka tv tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak.."

"Memanglah tak ada.. tapi itukan gambarnya ada.."

"Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu.."

"So..?"

"Maknanya kamu tengok tv, bukan perlawanan bola.. betul tak?"

"Tak.. aku tengok perlawanan bola la melaui tv tu.."

"Peliknya.."

"Sebab apa pulak pelik?"

"Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam tv tu tak ada apa-apa.. yg ada hanya wayar je berselirat.."

"Memanglah dalam tv tu ada banyak wayar, tapi tv tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya.."

"Hurm.. jadi tak peliklah ni..?"

"Ya.. tak pelik.."

"Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah swt. walau pun dalam Kaabah tak ada Allah.."

Ini pula kata2 sahabat nabi berdebat dan mmberi perumpamaan. org kafir mengatakan dimana kah Allah? sedangkan kami (org2 kafir) nampak dan boleh menyentuh tuhan kami. sahabat pun bg perumpamaan.. "saudara tahukah dimana nye letak NYAWA saudara?.

Anda boleh copy dan share untuk perkongsian

Insyaallah

P/S: (" Kaabah merupakan kiblat bagi manusia di bumi ini. Ia juga melambangkan kesatuan manusia dan perpaduan ummah. Hakikat sebenarnya, orang Islam tidak menyembah kaabah, sedangkan kaabah sendiri adalah makhluk Allah S.W.T Orang Islam adalah menyembah Allah S.W.T yang Maha Esa. Orang Islam diperintahkan untuk menghadapkan dirinya kepada kaabah bagi menunjukkan perpaduan dan kekuatan.

Jom kita bayangkan orang yang solat di atas kapal terbang, adakah dia perlu berbongkok untuk mengadap kaabah yang berada di bawah? Tidak, bahkan dia wajib untuk berdiri tegak dan perlu mengadap kaabah pada permulaan solat sahaja. Jika kapal terbang itu berpusing ke arah bertentangan Kaabah, orang yang bersolat itu tidak perlu lagi berpusing ke arah kaabah. Solatnya sudah sah walaupun tidak mengadap kaabah. Wallahu'Alam..")

See More

SUBUH YG TERAKHIR sblm KIAMAT......

Dikisahkan apabila tiba di penghujung zaman nanti akan terjadilah satu peperangan yang terbesar dalam sejarah manusia iaitu peperangan diantara umat islam menentang kufur. Perang Dunia ke 3 yang juga dikenali sebagai “Armagedon” ini merupakan perang terakhir antara kaum muslimin dengan orang-orang Yahudi sebelum kedatangannya hari kiamat. Dalam perang tersebut pemimpin mereka Dajjal terbunuh, hingga seluruh Yahudi juga akan terbunuh sebanya...

Continue Reading